Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Jacobs Members

Jacobs University Members use the WLAN network "eduroam". If you are asked for your username, enter your CampusNet user name (in lower case) followed by "@jacobs-university.de". E.g., if your CampusNet username is jdoe, enter jdoe@jacobs-university.de. This is NOT your email address!

When you are new at Jacobs University, you need to change your password before you can use eduroam. In this case, you can use the JACOBS network once (and never again), and use the CampusNet web interface to change your password. Wait a few minutes, then start using eduroam.

If you need more information, please continue reading WiFi/WLAN Access.

Jaocbs Guests

Jacobs University Guests can use the eduroam network, too, if they come from a participating institution. Please remember to attach your domain to your username, e.g. jdoe@your.domain.edu. This is (usually) NOT your email-address. If eduroam does not work for you, please contact IT support of your institution.

Else, guests need a WLAN guest account for the JACOBS network, to be acquired by their host in preparation for the visit. See WiFi/WLAN Access for more information.

Jacobs Mitglieder

Jacobs University Members nutzen das WLAN Netzwerk "eduroam". Wenn nach dem Nutzernamen gefragt wird, geben Sie bitte Ihren CampusNet Nutzernamen (in Kleinbuchstaben) ein, gefolgt von "@jacobs-university.de". Z.B., wenn Ihr CampusNet Nutzername jdoe ist, geben Sie jdoe@jacobs-university.de ein. Dies ist NICHT Ihre Email Adresse!

Falls Sie neu an der Jacobs University sind, müssen Sie Ihr Paßwort ändern, bevor Sie eduroam benutzen können. Verwenden Sie dafür einmalig das Netzwerk JACOBS und benutzen Sie die CampusNet Webseite zum Ändern Ihres Paßworts. Nach wenigen Minuten können Sie dann eduroam benutzen.

Weitere Informationen finden Sie unter WiFi/WLAN Access.

Jacobs Gäste

Gäste der Jacobs University können ebenfalls eduroam benutzen, wenn sie von einer teilnehmenden Institution kommen. Bitte denken Sie daran, bei der Netzwerkanmeldung Ihrem Nutzernamen Ihre Institutionsdomäne anzuhängen, also z.B. jdoe@your.domain.edu. Dies ist NICHT Ihre Email-Adresse. Wenn die eduroam-Anmeldung für Sie nicht funktioniert, wenden Sie sich bitte an die IT-Abteilung Ihrer Institution.

Ansonsten benötigen Sie einen WLAN-Gastzugang zum JACOBS Netzwerk, den Ihr Gastgeber in Vorbereitung Ihres Besuchs bereitgestellt hat. Weitere Informationen finden Sie unter WiFi/WLAN Access.

 

 

 

  • No labels

2 Comments

  1. Hallo,

    Is anyone having problems logging into Jacobs Access Wireless Network?

    My friend and I cannot log into the network despite inputting the correct credentials.

     

    Is something wrong with the network.

     

    Thanks for your help

    1. Please contact IT Support, see Contacting IT-Support for Staff

      Also include as much detail as possible:

      • What is the name of the network you are trying to connect to?
      • What is your account name? And your friend's?
      • What is your location, where are you trying to connect?
      • When did you try?
      • What device are you using?